2021-11-16

ECTAA o egzekwowaniu praw podróżnych

ECTAA o egzekwowaniu praw podróżnych

Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA) podkreśla dużą wagę dostosowania zasad ochrony pasażerów linii lotniczych do standardów dyrektywy turystycznej.

Kryzys pokazał, że ochrona podróżnych może być lepsza tylko wtedy, gdy cały ekosystem będzie działał w sposób zharmonizowany. Dlatego właśnie ochrona pasażerów linii lotniczych oraz relacje między firmami muszą odpowiadać standardom podróży pakietowych — zaznaczył prezes ECTAA, Paweł Niewiadomski.

ECTAA zajęła stanowisko w odniesieniu do nadchodzącego przeglądu dyrektywy w sprawie podróży zorganizowanych. Komisja Europejska wkrótce ma przyjrzeć się obowiązującej dyrektywie i nie wyklucza jej zmian. Niewątpliwie kryzys branży turystycznej wywołany pandemią COVID-19 był dla branży bardzo dotkliwy. Okres ten obnażył nieścisłości obecnych przepisów unijnych dotyczących sprzedaży usług turystycznych i transportowych.

Jak podkreśliła ECTAA, organizatorzy detaliczny mieli związane ręce w trudnym okresie pandemii. Ze względu na brak możliwości wyegzekwowania pieniędzy od usługodawców, sami nie mogli zwracać pieniędzy swoim klientom. Sytuacja ta w głównej mierze dotyczyła linii lotniczych. Taka wzajemna zależność nie była komfortowa dla żadnej ze stron, a w szczególności dla klientów korzystających z biur podróży. Dlatego ECTAA apeluje o pilną zmianę w egzekwowaniu praw podróżnych w nowej wersji dyrektywy turystycznej.

Organizacji chodzi głównie o dostosowanie standardów ochrony innych zasad dotyczących podróżnych do zawartych już dyrektywie turystycznej, co miałoby wyeliminować wzajemnie wykluczające się przepisy. Dodatkowo organizacja zwróciła się do KE, aby ta ustanowiła ochronę przed niewypłacalnością linii lotniczych, a także nałożyła na podmioty sprzedające usługi szybki obowiązek zwrotu pieniędzy pobranych na przedpłaty, by ten mógł dokonać zwrotu swoim klientom.

 

Wróć do strony głównej

Więcej aktualności

2024-04-26
Marka ibis świętuje 50. urodziny

Marka hotelarska ibis obchodzi 50. rocznicę swojej działalności, oferując usługi... przeczytaj

2024-04-23
eTravel S.A. z dwiema nagrodami od Turkish Airlines

Podczas gali „Airlines Agency Award Night” organizowanej przez Turki... przeczytaj

2024-04-23
Rok działalności punktu paszportowego na Lotnisku Chopina w Warszawie

Punkt paszportowy MSWiA na Lotnisku Chopina w Warszawie działa od niemal roku. O... przeczytaj

2024-04-19
Najlepsze lotniska świata według rankingu Skytrax 2024

W najnowszym rankingu lotnisk Skytrax, lotnisko Hamad International Airport w Do... przeczytaj

2024-04-18
Kraków Airport wprowadza nowy system kontroli bezpieczeństwa

Kraków Airport wprowadza nowy system kontroli bezpieczeństwa, kładąc naci... przeczytaj

Zobacz wszystkie aktualności