2020-09-30

Kodeks Dobrych Praktyk w hotelach sieci Focus

We wszystkich obiektach sieci już we wczesnej fazie pandemii zostały wdrożone liczne rozwiązania, mające na celu zapewnienie jak największego bezpieczeństwa sanitarnego gościom oraz pracownikom. Specjalny sztab kryzysowy, powołany przez zarząd Focus Hotels, opracował odpowiednie procedury bezpieczeństwa sanitarnego jeszcze przed pojawieniem się szczegółowych wytycznych w tym zakresie ze strony Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Jak się okazało, przyjęte rozwiązania były bardziej restrykcyjne, niż wytyczne GIS dla branży hotelarskiej.

Kodeks Dobrych Praktyk uwzględnia wszystkie zalecenia GIS odnoszące się do kwestii ochrony zdrowia Gości i pracowników hoteli. Dokument został pozytywnie zaopiniowany przez specjalistę chorób zakaźnych dr. n. med. Pawła Rajewskiego, profesora akademickiego Wyższej Szkoły Gospodarczej. Kodeks uwzględnia m.in zalecenia dotyczące recepcji, zachowania się gości i personelu w pomieszczeniach ogólnodostępnych oraz przygotowania pokoi. Do najważniejszych zasad i reguł w nim ujętych należy:

  • badanie stanu zdrowia pracowników pod kątem objawów infekcji, zanim wejdą na teren hotelu
  • obowiązek noszenia maseczek w częściach wspólnych obiektów (dotyczy zarówno gości, jak i pracowników)
  • umieszczenie w pomieszczeniach ogólnodostępnych podajników z płynem do dezynfekcji oraz szczegółowych instrukcji informujących o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa
  • ankietowanie gości w temacie stanu ich zdrowia
  • wprowadzenie zasady, że na teren hotelu mogą wejść jedynie goście, którzy są zameldowani, oraz pracownicy
  • dokładna dezynfekcja pokojów, w tym również dodatkowa dezynfekcja termiczna pościeli
  • umieszczanie drobnych sprzętów w pokojach (takich jak np. piloty tv) w strunowych torebkach
  • sprzątanie pokojów wyłącznie na żądanie gościa
  • zmiana sposobu serwowania posiłków w restauracji, tj. rezygnacja z samoobsługowych bufetów; obsługą i nakładaniem dań zajmuje się personel hotelowy

"Pracownicy wszystkich naszych hoteli codziennie starają się by Goście czuli się u nas bezpiecznie i komfortowo. Ma to odzwierciedlenie w opiniach jakie są nam wystawiane. Cieszymy się również, że Goście mimo pewnej niewygody związanej z przestrzeganiem procedur rozumieją powagę sytuacji i w pełni dostosowują się do nowych zasad." - mówi Izabela Jakubowska-Kołoszczyk, Kierownik ds. marketingu sieci Focus Hotels.

Wróć do strony głównej

Więcej aktualności

2024-04-26
Marka ibis świętuje 50. urodziny

Marka hotelarska ibis obchodzi 50. rocznicę swojej działalności, oferując usługi... przeczytaj

2024-04-23
eTravel S.A. z dwiema nagrodami od Turkish Airlines

Podczas gali „Airlines Agency Award Night” organizowanej przez Turki... przeczytaj

2024-04-23
Rok działalności punktu paszportowego na Lotnisku Chopina w Warszawie

Punkt paszportowy MSWiA na Lotnisku Chopina w Warszawie działa od niemal roku. O... przeczytaj

2024-04-19
Najlepsze lotniska świata według rankingu Skytrax 2024

W najnowszym rankingu lotnisk Skytrax, lotnisko Hamad International Airport w Do... przeczytaj

2024-04-18
Kraków Airport wprowadza nowy system kontroli bezpieczeństwa

Kraków Airport wprowadza nowy system kontroli bezpieczeństwa, kładąc naci... przeczytaj

Zobacz wszystkie aktualności