2023-01-03

Rekordowe wyniki PKP Intercity



W ubiegłym roku z usług PKP Intercity skorzystało prawie 59 mln pasażerów, co jest najlepszym wynikiem w historii przewoźnika. Tym samym pobity został dotychczasowy rekord z 2019, kiedy to PKP Intercity obsłużyło 49 mln podróżnych.

Największą frekwencję zanotowano w sierpniu, kiedy to pociągami Intercity podróżowało ponad 6,5 mln osób. Jak ocenia przewoźnik w swoim komunikacie, znakomite wyniki w 2022 roku były możliwe dzięki atrakcyjnym ofertom, przy jednoczesnych inwestycjach w unowocześnienie taboru.

- Od kilku lat odbudowujemy rolę kolei w Polsce, a miniony niedawno rok pokazał, że jesteśmy na dobrych torach do osiągnięcia naszego celu, którym jest jak największa popularyzacja podróży pociągami. Rekordowe wyniki to dla nas powód do dumy, jak i wyraz zaufania ze strony podróżnych. Nie spoczywamy jednak na laurach i zakasujemy rękawy do dalszej, ciężkiej pracy. Liczymy, że w najbliższych latach uda nam się znacząco poprawić wynik z 2022 roku. Pomogą nam w tym między innymi wielomiliardowe inwestycje taborowe, jak i infrastrukturalne. Dzięki nim moda na kolej stanie się jeszcze bardziej powszechna – powiedział Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity planuje do 2030 roku zainwestować 27 mld zł w unowocześnienie taboru, tak aby móc do tego czasu oferować dwa razy więcej pociągów w wysokim i jednolitym standardzie podróży. Służyć ma temu m.in. ogłoszony w listopadzie ubiegłego roku przetarg, po którego zakończeniu tabor przewoźnika ma się powiększyć o 300 nowych wagonów, z opcją na zakup kolejnych 150.

- To nasz najważniejszy przetarg w ostatnich latach, a jego realizacja będzie milowym korkiem w stronę realizacji naszej strategii inwestycyjnej. Nowa jakość przyciągnie kolejne miliony podróżnych do naszych pociągów. Dzięki nowym wagonom spełnimy oczekiwania różnych grup pasażerów – rowerzystów, osób z dziećmi czy tych podróżujących w pojedynkę. Jesteśmy pewni, że dzięki takim inwestycjom kolej już niedługo stanie się środkiem transportu numer jeden – dodaje Chraniuk.

Wróć do strony głównej

Więcej aktualności

2024-04-23
eTravel S.A. z dwiema nagrodami od Turkish Airlines

Podczas gali „Airlines Agency Award Night” organizowanej przez Turki... przeczytaj

2024-04-23
Rok działalności punktu paszportowego na Lotnisku Chopina w Warszawie

Punkt paszportowy MSWiA na Lotnisku Chopina w Warszawie działa od niemal roku. O... przeczytaj

2024-04-19
Najlepsze lotniska świata według rankingu Skytrax 2024

W najnowszym rankingu lotnisk Skytrax, lotnisko Hamad International Airport w Do... przeczytaj

2024-04-18
Kraków Airport wprowadza nowy system kontroli bezpieczeństwa

Kraków Airport wprowadza nowy system kontroli bezpieczeństwa, kładąc naci... przeczytaj

2024-04-17
Zrównoważone podróże z Eurowings

Bardziej zrównoważone loty z Eurowings Niemieckie linie lotnicze w ram... przeczytaj

Zobacz wszystkie aktualności