2021-11-19

Zmiana identyfikacji wizualnej Brussels Airlines

Zmiana identyfikacji wizualnej Brussels Airlines

Linie Brussels Airlines wprowadziły zmiany w identyfikacji wizualnej marki. Zaktualizowano logo, paletę kolorystyczną i sposób malowania samolotów. Plan restrukturyzacji pod nazwą Reboot Plus zrealizowano w odpowiedzi na pandemię koronawirusa i potrzebę zwiększenia rentowności linii należącej do grupy Lufthansa.

Modernizacja Brussels Airlines objęła swoim zasięgiem zarówno zmiany w zakresie rozbudowy floty, zamówiono nowe samoloty A32neo i zadbano o zmniejszenie emisji CO2, ale także wdrożono zmiany w zakresie obsługi pasażerów, dzięki programowi wewnętrznych szkoleń dla pracowników.

Chcemy wyraźnie zaznaczyć początek nowych Brussels Airlines (...) Nowa marka ma symbolizować zaufanie do naszej firmy i utożsamiać się z narodowym przewoźnikiem Belgii. – powiedział prezes Brussels Airlines Peter Gerber.


Czym zaskoczy nowa szata graficzna Brussels Airlines?

Brussels Airlines w nowej odsłonie postawiły na bardziej zdecydowany i głębszy odcień czerwieni oraz intensywny odcień barwy niebieskiej, przechodzący w granat. Charakterystyczne „b” widoczne na ogonie samolotów Brussels Airlines zastąpiono dziewięcioma kropkami o różnej wielkości, które mają symbolizować różnorodność pasażerów, jak i portów docelowych i samych pracowników linii.

W logo Brussels Airlines zastosowano bardziej nowoczesną czcionkę. Dwa wyrazy stanowiące nazwę linii Brussels Airlines zaprojektowano jedno pod drugim, przy czym słowo Brussels jest nieco większe. Ten gest ma podkreślić belgijską tożsamość linii i jej historię. Nowy wygląd samolotu podkreślają logo na ogonie, biały kadłub i ciąg kropek w różnych odcieniach niebieskiego i szarego. Obok zmodyfikowanej identyfikacji wizualnej linii Brussels Airlines pojawił się też nowy slogan: „Jesteś w dobrym towarzystwie”.

Wybraliśmy slogan, który podkreśla naszą gościnność, (…) inwestując w bardziej ekologiczną i wygodniejszą flotę, będąc dostępnymi 24/7 oraz zapewniając, że pasażerowie nie ponoszą dodatkowych opłat, chcemy oferować naszym klientom to, co naprawdę dla nich ważne – podkreślił Michel Moriaux, szef marketingu w Brussels Airlines.

Proces zmiany szaty graficznej linii Brussels Airlines potrwa kilka lat, jak podsumował Wencke Lemmes, kierownik działu obsługi klienta, produktu i marketingu przewoźnika z grupy Lufthansy: Chcemy uniknąć marnotrawstwa i wysokich kosztów produkcji, dlatego nasza nowa marka będzie wdrażana etapami (…).

Brussels Airlines, co warto wiedzieć o przewoźniku?

Linie Brussels Airlines należą do grupy Lufthansa. Głównym portem przesiadkowym i siedzibą linii jest Bruksela. Przewoźnik oferuje połączenia lotnicze do ponad 70 miejsc na świecie, z czego większość realizowana jest na terenie Europy, ale w siatce połączeń przewoźnika znajdziemy też loty do Afryki i Ameryki Północnej.

Flota Brussels Airlines składa się z 38 samolotów. Siedemnaście z nich to airbusy A319-100, szesnaście to airbusy A320-200, a osiem szerokokadłubowe airbusy A330-300. Wkrótce do floty dołączą trzy airbusy A320neo.

Wróć do strony głównej

Więcej aktualności

2024-04-18
Kraków Airport wprowadza nowy system kontroli bezpieczeństwa

Kraków Airport wprowadza nowy system kontroli bezpieczeństwa, kładąc naci... przeczytaj

2024-04-15
PLL LOT łączy Warszawę z Oradeą

Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe połączenie, umożliwiając turystom po... przeczytaj

2024-04-11
LOT wznowił loty z Warszawy do Aten

Narodowy przewoźnik LOT wznowił dzisiaj loty z Warszawy do Aten, zapewniając cod... przeczytaj

2024-04-11
Wiosenne promocje od Qatar Airways

Zapraszamy do skorzystania z wiosennych promocji od Qatar Airways, które ... przeczytaj

2024-04-09
Hotele Warszawskie Syrena otrzymują certyfikat Green Key

fot. Polonia Palace Hotel Trzy obiekty należące do Hotele Warszawskie Syrena (HW... przeczytaj

Zobacz wszystkie aktualności