2025-10-30

Wrzesień przyniósł polskim hotelom lepsze wyniki niż rok temu

Wrzesień przyniósł polskim hotelom lepsze wyniki niż rok temu

Polskie hotele zanotowały we wrześniu wyraźną poprawę w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z danych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP) wynika, że zarówno obiekty biznesowe, jak i wypoczynkowe miały wyższe obłożenie, a ponad połowa hoteli poprawiła frekwencję względem września 2024 r.

Więcej gości i wyższe obłożenie

Według ankiety IGHP ponad 84 proc. hoteli osiągnęło zajętość powyżej 50 proc., a niemal połowa przekroczyła 70 proc. frekwencji. Tylko 5 proc. obiektów nie zdołało sprzedać nawet 30 proc. pokoi. Wśród hoteli biznesowych ponad połowa pokoi została sprzedana w 81 proc. obiektów, a wśród wypoczynkowych – w 84 proc.

W porównaniu z wrześniem ubiegłego roku lepsze wyniki uzyskało 55 proc. hoteli, z czego co czwarte zwiększyło obłożenie o ponad 5 punktów procentowych. Wzrost deklaruje 56 proc. obiektów biznesowych i 53 proc. wypoczynkowych. Spadki, najczęściej niewielkie, dotyczą odpowiednio 42 i 33 proc. hoteli.

Ceny noclegów w górę, ale październik mniej optymistyczny

Mimo że ceny nadal rosną, perspektywy na październik są ostrożniejsze. W porównaniu z wrześniem 2024 r. 59 proc. hoteli podniosło stawki, w tym prawie połowa w granicach do 10 proc. 41 proc. utrzymało lub obniżyło ceny. IGHP ocenia, że tempo wzrostu pozostaje stabilne, podobne do notowanego miesiąc wcześniej.

Z danych o rezerwacjach wynika jednak, że październik może przynieść słabsze wyniki. Obłożenie powyżej 50 proc. deklaruje połowa hoteli, a 17 proc. nie przekracza 30 proc. Podobne tendencje obserwowane są zarówno w segmencie biznesowym, jak i wypoczynkowym.

Wróć do strony głównej