Diamentowy jubileusz marki Sofitel
W 2024 roku marka Sofitel obchodzi 60-lecie, organizując ekskluzywne wydarzenia w swoich hotelach na całym świecie. Warszawski obiekt również wziął udział w tych obchodach.
26 czerwca w restauracji La Brasserie Moderne odbyła się uroczysta kolacja przygotowana przez szefów kuchni Pawła Kałuskiego z Sofitel Warszawa Victoria i Tomasza Iwańca z Sofitel Grand Sopot. Zaserwowano gościom pięciodaniowe menu inspirowane najsłynniejszymi diamentami świata, obejmujące m.in. tatar ze strusia, consommè homarowe z pierożkiem z langustynką, filet z kulbina oraz górkę cielęcą z puree z batatów i krokietem ziemniaczanym. Deser, inspirowany czarnym diamentem Enigma, składał się z czarnej porzeczki, limonki i chrupiącej truskawki.
fot. Sofitel Victoria Warszawa
Wieczór uświetnił występ utalentowanej skrzypaczki Patrycji Piekutowskiej, która zadedykowała swój utwór „Paryż” Dyrektor Generalnej oraz Ambasadorom Sofitel Warsaw Victoria.
Marka Sofitel planuje przez cały rok prezentować liczne niespodzianki, aby stylowo uczcić swoje 60-lecie. Już na początku roku ogłoszono dwa ważne wydarzenia: nowy film promujący markę oraz współpracę, która potwierdza filary Sofitel, takie jak francuski zapał, luksus, kultura serdecznych usług oraz charakterystyczne łącze kulturowe.
W kwietniu 2024 roku Sofitel zaprezentował nową kampanię, w której głównymi bohaterami są ambasadorzy marki: aktorzy Gillian Anderson i Dali Benssalah. Kampanię wspiera krótki film „Spotkanie”, którego akcja rozgrywa się we flagowym hotelu Sofitel Mexico City Reforma. Dodatkowo Sofitel nawiązał współpracę z Courbet, pierwszym zrównoważonym jubilerem na Place Vendôme w Paryżu. Courbet zaprojektował ekskluzywną linię biżuterii, która wyraża wspólne wartości obu marek i symbolizuje diamentową rocznicę Sofitel. Kolekcja składa się z 18 oryginalnych dzieł, takich jak diamentowe kolczyki pavé, bransoletki, naszyjniki i pierścionki.
Sofitel, pionier francuskiej luksusowej gościnności, od 60 lat szerzy francuską sztukę życia na całym świecie. Pierwszy hotel marki został otwarty 26 czerwca 1964 roku w Strasburgu w Alzacji, regionie znanym z wyśmienitej kuchni, malowniczej architektury i wyjątkowych krajobrazów. Dziesięć lat później marka rozpoczęła międzynarodową ekspansję, wprowadzając swoje know-how na każdym kontynencie. Sofitel stał się pierwszą francuską marką luksusowych hoteli działającą w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, Oceanii, Afryce i Azji.
Sofitel Warszawa Victoria otwarto jesienią 1976 roku jako hotel Victoria Intercontinental. W 2001 roku dołączył on do grupy Accor i zmienił nazwę na Sofitel Warsaw Victoria. W 2026 roku hotel będzie obchodził swoje 50-lecie.